יום ראשון, 9 בפברואר 2020

טו' בשבט שמח ומצמיח (בקשת תרומה)

כתבו עלינו ב'מעריב'

יהדותחגי ישראל

"אחד החגים הכי ישראליים": סדר ט"ו בשבט זוכה לתחייה מחודשת".
נראה כי ט"ו בשבט הוא החג עם הכי פחות יחסי ציבור מבין כל חגי ישראל. בשנים האחרונות פרחו טקסים המוניים, פרטיים וציבוריים של סדר ט"ו בשבט, מכל גווני הקשת.

סדר טו בשבט. קרדיט: ארכיון אילותסדר טו בשבט. קרדיט: ארכיון אילות (צילום: ארכיון אילות)

נראה כי ט"ו בשבט הוא החג עם הכי פחות יחסי ציבור מבין כל חגי ישראל. לרוב קיבל החג מקום משני יחסית בהוויה הישראלית ונחגג בעיקר בבתי הספר ובגני הילדים. בשנים האחרונות פרחו טקסים המוניים, פרטיים וציבוריים של סדר ט"ו בשבט, של קהילות מכל גוני הקשת.

"את הסדר מעביר רב הקהילה שמדבר על מנהגי החג ומקורותיו. תמיד מתקיים קישור אקטואלי גם לימינו", מספר שרון אורנשטיין (45) מרמת גן, המשתתף בכל שנה בסדר המקיים מרכז "ראש יהודי" למודעות עצמית בתל אביב. "כל המשתתפים מוזמנים לחלוק את תחושותיהם ואת מה שמציפה להם החוויה, ואת הסדר תמיד מסיימים בשירים וריקודים משותפים, בהמון שמחה ותחושת אחדות שנדירה מאוד, במיוחד בתקופה הזו".

במרכז "ראש יהודי" הפועל כבר 18 שנה מתקבצים יחד חילונים, דתיים, מסורתיים, שמאלנים וימנים – רובם צעירים תל־אביבים בגילי 35־20 המחפשים קהילה חילונית עם זיקה ליהדות. אורנשטיין, למשל, גדל בבית חילוני ומגדיר עצמו חילוני־שמאלני. "יש שם אנשים שביניהם פעורה תהום פוליטית עצומה", מספר אורנשטיין, "אבל דווקא מתוך זה גיליתי את עוצמות האהבה לאחר ולשונה ממך, ובעיקר בתל אביב שמכילה מגוון עצום של ישראלים על הרצף הפוליטי והדתי־מסורתי.

"החג הזה, עם הסדר שחוגגים יחד למרות חילוקי הדעות אבל עם המון כבוד לאחר, אני מוצא עצמי בסדר ט"ו בשבט מתחבר מאוד דווקא לארץ, לעצים, לפירות, לתוצרת הישראלית, לתבואה, ובעיניי זה אחד החגים הכי ישראליים שיש. עם כל הקונפליקטים, כולנו יושבים בחברותא. זה שאני חילוני לא אומר שאני צריך להתנתק מהיהדות שלי. העובדה שאני לא אסכים עם דעותיהם של כל חובשי הכיפות לא צריכה להפריד אותי מההוויה היהודית שלי".

"אנחנו מקיימים את הסדר כבר כמה שנים, וניפגש שוב במוצאי השבת הקרובה", מוסיפה רחלי שטרן, רכזת המרכז. "צפויים להיות בו דיבורים מהלב של הצעירים, רב שיוביל את הסדר ובנוסף מגיע רב מקובל. בסדר יהיו בעיקר דיבור על פירות ושירי ארץ ישראל הישנה והחדשה ואפילו ניגונים וג'אם חופשי. צעירים חילונים מוצאים פה קהילה וחיבור למסורת וליהדות, וזה מה שיפה בתל אביב – לא משנה מי אתה, אנשים שונים אחד מהשני מבחינה פוליטית, רוחנית או דתית, יש פה עם אחד וסדר ט"ו בשבט אחד ומאחד שפתוח לכולם". להמשך קריאה לחצו כאן                                   

אמש התקיים ברוב עם ערב הכנה לסדר ליל ט"ו בשבט, עם הרב אסף טבצ'ניק, רב קהילת ראש יהודי בת"א וזכינו לארח את הרב חיים איידלס שליט"א.

לתרומות לראש יהודי

לתרומות בטלפון נא להתקשר: 052-5665005

או במייל: rosh2y@gmail.com

סיפור - הפלגה אחת שונה..

"תהליך של תשובה הוא לפעמים כמו לידה וגם הוא כרוך לפעמים בייסורים."

לפעמים אדם זוכה ונשמתו לא מניחה לו להמשיך את חייו בלי להתייחס אליה. מלי קלינג (36) נעה במסלול מלא הבטחה. אחרי שירות צבאי מרתק כבקרית שליטה ימית בחיל הים, היא יוצאת לטיול הגדול למזרח הרחוק ושבה ארצה...

להמשך קריאה

 

לתרומות בהוראת קבע
נשלח לכתובת maretzoom.tzdm@blogger.com מהכתובת misrad@roshy.org
שולח: ראש יהודי
כתובת השולח: האומן 25 ירושלים
הסרה מהרשימה | עדכון פרטים | דיווח דיוור לא מורשה

רב מסר מערכת דיוור ודפי נחיתה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה