יום שישי, 19 במרץ 2021

מהי הבעיה במגע, ואיך פותרים אותה?

כבר יותר משנה שמזהירים אותנו

להקפיד על "ריחוק חברתי".

להימנע ממגע, מלחיצת יד, מחיבוק חברי.

 

מה זה עושה לנו?

 

מצד אחד, המגע האנושי, הפיזי, הוא משהו חשוב

ונדרש גם לבריאות וליציבות הנפשית שלנו.

הוא משדר בטחון בקירבה, נוכחות שמעבר

למה שאפשר לבטא במילים.

 

מצד שני, המגע עלול להשתלט על היחסים,

לנסות להחליף את העולם הפנימי, הנפשי והרוחני,

וגם, לאט לאט להכניס יותר ויותר מהאינטרס,

והרצון לקחת לעצמי מהקשר, ופחות ופחות

להיות מרוכז בנתינה וברגישות לזולת.

 

להיות נֹגֵעַ, זה להיות במתח מאד גדול

בין עֹנֵג חיובי לבין נֶגַע.

 

או, בזוית אחרת:

כשמשהו "נוגע לי", הכוונה שזה מאד אכפת לי,

אבל כש"יש לי נגיעה בענין", הכוונה שיש לי

אינטרס, אני משוחד.

 

אז מה המפתח לקונפליקט הזה?

 

חוץ מהזהירות לא לגעת בהקשרים שבהם

הנגיעה לא טובה ומסוכנת ("איסור נגיעה"),

והרגישות "לדעת לגעת" באופן הנכון, העדין

והמדויק בהקשרים שבהם כן יש מקום לנגיעה,

יש עוד דבר חשוב מאד:

 

דוקא בהקשר של הביטוי הפיזי של המגע,

חשוב מאד המקום המרכזי של הכוונה,

העולם הפנימי שהמגע בא לבטא,

והזהירות שהמגע לא יחליף את אותו עולם פנימי.

 

אנחנו לומדים את זה גם בפרשת השבוע שלנו –

פרשת ויקרא – שפותחת את נושא הקרבנות,

שתופס מקום רחב בחומש שאנחנו מתחילים

לקרוא השבת.

 

רש"י, בפתיחת הפרשה מדייק, שהקרבנות הראשונים

עליהם מדובר בפרשה הם קרבנות נדבה.

 

למה חשוב להדגיש שמתחילים דווקא בנדבה?

 

על פי חסידות, מוסבר שהנדבה מלמדת

על התעוררות הלב שמאחורי הקרבן,

ועל כך שאין ההקרבה נעשית כחובה

וכדבר טכני, חיצוני.

 

באמת, לגבי הקרבנות אנחנו רואים רגישות גדולה,

(בעיקר בדברי הנביאים),

לכך שתהיה מאחוריהם כוונה פנימית, והם

לא יבואו כמעשה שמחליף מהות נפשית.

 

למה דווקא בקרבנות זה כך?

 

זה דומה למה שדיברנו על המגע הגופני בקשר.

בגלל שמצד אחד יש כאן ביטוי לאהבה גדולה,

לנכונות לתת את עצמי, להקריב למען הקשר,

אבל מצד שני יש כאן דגש על מעשה וביטוי חיצוני –

 

צריך להיות מאד זהירים ורגישים,

שהמעשה החיצוני לא יהיה בבחינת

"וְנַעְתָּרוֹת נְשִׁיקוֹת שׂוֹנֵא" – ביטוי חיצוני שמחליף

את הקשר הפנימי, ומסתיר מאחוריו חסרון

וריקנות במהות הפנימית של הקשר.

 

 

שבת שלום,

 

נעם

 

 

נ.ב.

 

לקראת פסח, אנחנו יוצאים עם הצעה מיוחדת

לתכנית ללמידה מרחוק שלנו שכוללת

את כל יסודות שיטת תורת הנפש.

 

זו תכנית שתתן לך מפה ברורה של הנפש.

הבנה עמוקה של הכח של האגו ואיך נכון

לנהל אותו כדי לצמוח בחיים.

 

ובעיקר הבנה איך עושים תהליכי שינוי בנפש.

 

דוקא עכשיו:



כשאנחנו עדיין באי ודאות בעקבות

משבר הקורונה, ומחשבים את צעדינו לקראת

חזרה לשגרה, חשוב שנחזור אחרת, מחוזקים

מהמשבר ולא מרוסקים ממנו.

 

הדרך לעשות את זה, היא להתחבר עמוק פנימה,

דרך הכלים של תורת הנפש, שמאפשרים לנו

לצלול לעומק הנפש ולהגיע לאיזון ורוגע פנימי.

 

זו הזדמנות לקבל את הכלים העמוקים והייחודיים

של תורת הנפש ולצאת הרבה יותר מחוזקים

מהמשבר הזה.

 

החלטנו לתת הצעה אטרקטיבית כדי לאפשר

לכל אחד שחפץ להעמיק בנפשו פנימה

וללמוד את השיטה לעשות את זה.

 

ולמי שיירשם עוד לפני חג הפסח –

הוספנו גם הנחה יפה בתשלום,

וגם בונוס: קורס מיוחד ואטרקטיבי

בנושא של חינוך ילדים. 

 

מעניין אותך לשמוע על התוכנית?



>>>אפשר להשאיר פרטים כאן ויועץ לימודים

יחזור אליך לבדיקת התאמה לתוכנית

ועם כל הפרטים עליה<<<

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נשלח לכתובת maretzoom.tzdm@blogger.com מהכתובת info@torathanefesh.org
שולח: נעם שפירא
כתובת השולח: בת עין
הסרה מהרשימה | עדכון פרטים | דיווח דיוור לא מורשה

רב מסר מערכת דיוור ודפי נחיתה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה