| לפעמים זו התלבטות משמעותית...
חלק גדול מהבעיות שלנו נובעות מנפילות, התמכרויות קטנות או גדולות לדברים שאליבא דאמת אנחנו מאד מצטערים עליהם, אבל מתקשים להתגבר על הפיתוי שחוזר שוב ושוב.
מה עדיף?
ליצור פתרון "טכני" – להרחיק את הפיתוי לגרום למצב שהוא בכלל לא יהיה זמין, ולא יוכל להפיל אותנו, (לזרוק את האייפון, לא ללכת ברחוב שם נמצא הפיתוי, לדאוג שלא יהיו סיגריות בסביבה, למחוק מאנשי הקשר את מי שהקשר אתו גורם לבעיות, וכדומה...)
או לעשות פתרון עומק – למצוא את הגורם הפנימי, את עצם המשיכה שמתורגמת לבחירה במעשים ובאובייקטים המזיקים, ולהצליח להחליף אותם בכיוונים אמתיים, מכוונים ושייכים לקדושה?
לכאורה לאפשרות השניה יש עדיפות, חוץ מזה שהיא עושה עבודת עומק, ומשנה מציאות משמעותית בתוכנו, היא גם מונעת את הסיכון שקיים באפשרות הראשונה, שכאשר משום מה יצוץ הפיתוי, לא יהיו לנו הכחות להתגבר ושוב ניפול.
זה גם מתאים לדברי הרמב"ם, שתשובה שלמה היא דווקא כאשר אנחנו זוכים להתגבר כשאותו הפיתוי חוזר "באותו מקום ובאותה אשה..."
אבל מצד שני?
לעשות את עבודת העומק, ולא לנטרל את הפיתויים זו משימה גדולה, וכמובן גם מסוכנת.
אנחנו יכולים להעריך שבאמת לא ניפול שוב, כאשר הפיתוי עדיין זמין?
פרשות השבוע שלנו – תזריע ומצורע – מפגישות אותנו עם סוגיות משמעותיות של חולי, של ריפוי, ושל תיקון עמוק.
רש"י מפרש, כי הרכיבים שמביא המצורע כאשר הוא בא להיטהר, מסמלים את העבודה הפנימית שהוא עושה:
ציפורים – על שם הפטפוט שהביא אותו למצבו. עץ ארז – על שם הגאוה שגרמה לו את החטא. שני תולעת ואזוב – מה תקנתנו ויתרפא, ישפיל עצמו מגאותו כתולעת וכאזוב.
שני הראשונים מזכירים את המצב הבעייתי, והם מזכירים את אפשרות ההיפוך וההמתקה – כמו תרופה הומאופטית, הדומה מרפא את הדומה, ואילו שני האחרונים עובדים בדרך של ניגוד לקלקול. עלית – תרד!
מה אנחנו יכולים ללמוד מכך לשאלה שלנו?
אכן שתי הדרכים קיימות ונכונות, אבל צריך לדעת מתי להשתמש בכל אחת מהן.
לרובנו – בעלי כחות שליטה מוגבלים – נכון יותר לעבוד בדרך של מיעוט הגורמים השליליים, גם אם זה נראה בהתחלה בריחה מהתמודדות, ופגיעה מסוימת בחופש ובחיוניות שלנו.
אבל קיימת גם דרך אתגרית, למי שכבר התקדם מאד, הצליח "לעבור פזה" ולהשתחרר באמת מהקשר לנפילות ולגורמים המפתים – לראות את הפיתוי כאופציה אפשרית לכאורה ולהצליח לבחור בחפשיות לסרב לו וללכת עם האמת והחופש הקדושים.
זו הדרך של ה"המתקה", שצריך זהירות רבה, להקדים לה "הכנעה" ו"הבדלה", כדי שהיא לא תהפוך להיות לנו לרועץ, ולהפיל אותנו למקומות קשים ומסוכנים.
שבת שלום,
נעם
נ.ב.
הסדר הזה, של "הכנעה, הבדלה, המתקה", הוא אחד מנושאי היסוד של תורת הנפש, ועכשיו יש גם לך הזדמנות פז ללמוד אותו, בצורה קלה ופשוטה – מהבית.
בשבועות האחרונים יצאנו עם התוכנית האינטרנטית שלנו שכוללת את כל יסודות שיטת תורת הנפש.
תכנית שתתן לך מפה ברורה של הנפש. הבנה עמוקה של הכח של האגו ואיך נכון לנהל אותו כדי לצמוח בחיים.
ובעיקר הבנה איך עושים תהליכי שינוי בנפש.
דוקא עכשיו:
זה הזמן הנכון להעמיק קצת, ולראות איך לעשות את זה נכון הפעם, איך לחיות את החיים מתוך קשרלעומק הנפש ולהגיע לאיזון ורוגע פנימי.
זו הזדמנות לקבל את הכלים העמוקים והיחודיים של תורת הנפש ולצאת הרבה יותר מחוזקים מהמשבר הזה.
כעת, בתחילתו של הקיץ, זו גם אפשרות נהדרת להרוויח שנה – ללמוד כעת בצורה מרוכזת, מהבית, את תכני הבסיס של תורת הנפש, וכך תיפתח בפניך האפשרות להצטרף ללימודים המתקדמים של תורת הנפש בתחילת החורף של השנה הבאה.
החלטנו לתתהצעה אטרקטיבית כדי לאפשר לכל אחד שחפץ להעמיק בנפשו פנימה וללמוד את השיטה לעשות את זה.
ולנרשמים עד ל"ג בעומר – עוד שלל הנחות והטבות שלא כדאי לפספס!
מעניין אותך לשמוע על התוכנית?
יחזור אליך לבדיקת התאמה לתוכנית
| |
|
דפים
יום שישי, 16 באפריל 2021
לזרוק את המסכים או ללמוד להתמודד איתם?
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה