| איך להגביר את הטוב ולצמצם את הרע סביבי? ועוד לעשות את זה באופן פסיבי?
זוכרים את החשיבות הגדולה של התגובות על המעשים שלנו, גם הטובים וגם אלו שפחות? את העובדה שהתגובה הנפשית למעשים שלנו היא העבודה הפנימית, לעומת עצם המעשה והבחירה הנכונה, שהיא הממד החיצוני של החיים שלנו? (לא זוכרים? אז חפשו את המייל הקודם...)
אז איך מגיבים נכון?
אלו תגובות פנימיות הן אלו שישמרו עלינו מאוזנים בכל מצב שלאחר עשייה, ויובילו אותנו בבטחה לדרך שכולה עלייה והצלחה?
שימו לב לעקרון היסוד של חכמת התגובות:
לאחר כל מעשה, בשעה שהתגובות הפנימיות מתחילות להשתולל, זה הזמן לעצור עוד רגע, ולייחס את הטוב לקדוש-ברוך-הוא ואת הרע לעצמי.
נחזור שוב:
את העשייה הברוכה – הטובה – אנו מייחסים לקדוש ברוך הוא, ואילו את הכשלונות, האכזבות, נייחס לעצמנו וניקח עליהם את מלא האחריות והאשמה.
וואוו! זה נשמע קשה, ואולי אפילו קצת מוזר.
מה פתאום? מה ההיגיון בחשיבה כזו, האם אין היא מביאה לרפיון ידיים, עצבות וייאוש?
באמת, הנטיה האנושית הטבעית היא הפוכה בדיוק: הנטיה היא לראות את ההצלחות כתוצאה ישירה מעצמנו, מהמאמצים שלנו, (להצלחה אבות רבים...) ואילו כאשר אנו חווים כישלון, אנו נוטים תמיד לחפש סיבה חיצונית לכישלון.
אבל מה האמת?
קודם כל, הזכרנו את הצורך להשתחרר מהצורך לבנות ולתחזק דימוי עצמי, אז הנה לנו תרגיל ראשון, שיתרגל אותנו לתלות את ההצלחה שלנו בכוח עליון, בקב"ה, ולהתרחק מתדמית חיצונית וכוזבת.
אבל יש כאן עוד משהו, עמוק יותר:
כאשר אנו מתעקשים לחשוב, שאנו אלו האחראים להצלחת העשייה שלנו, מיד נגרם צמצום להשפעת הטוב. כי הלא – רק אנו אחראים על הטוב – וכוחנו הרי מוגבל.
לעומת זה, כשאנו מייחסים לקדוש ברוך הוא את כל הטוב, כל טוב קטן הולך ומצטרף למציאות כללית וגדולה של טוב גדול.
ומה לגבי הצד של הכישלונות?
אם אנחנו עובדים לפי הנטיה הטבעית שלנו – לחפש אשמים בכל טעות ובכל כשלון שלנו – הבעיה הופכת להיות מאד מפוזרת וגדולה, אני בסדר, אבל כל הגורמים מסביב – לא.
אבל כשאנחנו לוקחים את כל האחריות והאשמה על עצמנו, אז הבעיה היא אני – והיא מוגבלת, וגם נמצאת במקום קרוב, שיחסית יש לי שליטה עליו – ופתאום הרע הופך להיות בר תיקון.
ואם נעמיק טיפה?
במושגי תורת הנפש, המקום של הטוב האמתי היא הנפש האלקית, ואילו המקור לרע ולפעולה מתוך אגואיזם – היא הנפש הבהמית.
כלומר, הטוב האמיתי הוא פעולת הנפש האלקית – שאמנם מבחינת המהות היא העצמית, אך מבחינת המציאות היא "אורחת" בתוכנו.
מציאות הרע, לעומת זאת, נובעת מהטבע של הנפש הבהמית, שהיא גם הטבע הראשון והפשוט שלנו, איננה אורחת אלא מציאות הגוף שלנו.
לכן אנחנו דווקא שמחים לייחס את הטוב למקור אלקי אמתי וטהור, ולהפנים שביכולתנו לגלות מתוכנו כחות אלקיים אין סופיים, ולבנות חיים מלאי עוצמה והגשמה.
-------------------------------------------------------------------------------
אז בואו נסכם?
עיקרון היסוד של חכמת התגובה, הוא לייחס את הטוב האמתי שלנו לפעולה של הנפש האלקית, מה שאומר שיכולתנו לטוב בלתי מוגבלת, ואת הרע לעצמנו, כלומר שהרע הוא מוגבל ובר תיקון מיידי.
הרב יצחק גינזבורג שליט"א שקד רבות על מתווה נפשי ליצירת איזון והגשמה בחיים, את תורתו הוא ביסס על פנימיות התורה – תורת הקבלה והחסידות – חקר, ליטש ועיבד אותה במשך עשרות שנים, וכעת יש לנו את הכלים שיתנו לכם את הכח, למצוא את האיזון הנפשי שיתן לכם אושר ומשמעות, שאינם תלויים בהישגים, ובדברים חיצוניים. אלפי תלמידים של בית הספר הגבוה לתורת הנפש, מכירים כיום את כוחות הנפש, ומכוונים כל העת למודעות עצמית גבוהה, כזו שעוזרת להם לשפר את החיים שלהם ושל מטופלים שלהם. רוצים להשאיר פרטים, כדי שיועצי הלימודים שלנו יחזרו אליכם ויבדקו את ההתאמה שלכם לתכנית שלנו?
---------------------------------------
איך אנחנו חיים בשלום ובשמחה עם התובנות האלו? איך רואים בפועל את נוכחות ה' ומייחסים את הטוב אליו? המשיכו לעקוב אחרי המיילים שלנו קבלו כלים נפלאים ליישום תורת הנפש להצלחה שלכם.
רוצים לשמוע עוד? ביום רביעי הבא, תוכלו לפגוש אותי במפגש אונליין עוצמתי ללא עלות. במפגש נתמקד על הגורם המרכזי שחוסם אותנו מהתקדמות אמתית בחיים, ונכיר את הדרך להתמודד עם החסימות וההפרעות, כדי לצאת לדרך של התקדמות והגשמת השליחות שלנו בעולם.
והכל על המסך שלכם ובחינם לגמרי
>>> לכל הפרטים על
-------------------------------------------
להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ השקטה שלנו
| |
|
דפים
יום רביעי, 21 ביולי 2021
איך להגביר את הטוב ולצמצם את הרע סביבי? ועוד לעשות את זה באופן פסיבי?
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה